KURATI MOJ SIRANO

divendres, de març 23, 2007

Otići od mesa ili Februarski put

Sa čovekom za vezu sam se sastao u Milanu 20. februara, na železničkoj stanici u 10.30 sati po lokalnom vremenu.
Predao mi je koverat i otišao je.

U koverti sam našao kartu za voz i još jedan koverat.

Voz za Veneciju je kretao tačno u 11.00 sati.

EuroStarom sam stigao u Veneciju nesto posle 13.00 sati.

Izašavši iz voza otvorio sam sledeći koverat u kojem je bio još jedan koverat i spisak sa pravcem moga kretanja.

Veneciju sam oduvek doživljavao kao neko čudno mesto, koje ne bih preporučio srčanim bolesnicima i asmatičarima. Jednog avgusta sam noći provodio u kadi jer oka nisam mogao da sklopim od vlage i vrućine. Najviše sam voleo da hodam Venecijom bez ikakve mape i zapitkivanje ono malo lokalaca.
Tako sam jednom bez ikakvog plana uleteo u NATO bazu.

Bez obzira morao sam da se držim pravca kretanja sa spiska.
Pisalo je:
- Kod železniče stanice preći most i krenuti desno;
- Prodji kroz parkić i ponovo predji most;
- Kod stanice gondolijera skreni levo;
- Ne prelazi prvi drveni most, već skreni levo;
- Videćeš most ispod drugog, nastavi pravo;
- Sa desne strane je široka ulica, nastavi pravo;
- Ni preko ovog drvenog mosta, nastavi pravo;
- Preko ovog drvenog mosta predji;
- Drveni most na koji si sada naišao ne prelazi, nastavi pravo;
- Predji Akademiju i idi na trg Sv. Marka;

Glupani!
Izvrteli su me bez ikakvog razloga.
Grand kanal premošćuju Ponte dell' Accademia i Ponte Rialto, kao i Ponte degli Scalzi.
Više nisam hteo da mislim o mostovima, jer je počeo po mislima da se mota i Ponte dei Sosperi.
A to mi se baš nije svidjalo.

Pre nego što sam prešao Akademiju, skrenuo sam desno.
Svaki put svratim u Peggy Guggenheim. Ovaj put nisam imao sreće bio je utorak.

Krenuo sam prema trgu.
Znao sam da prilazim trgu, jer je Japanaca bilo sve više i više.
Oko mene su se redjale prodavnice - Bulgari, Gucci, Prada, Bruno Magli, ali tek kada sam video Armani znao sam da sam veoma blizu.
Iza ćoška i kroz prokurative i hopalac eto mene, a eto i njega.

Do tog trenutka sam bio u svojim mislima i nisam ni primetio da se nalazim usred poslednjeg dana - Il Carnevale di Venezia.
Oko mene su bili oživljeni likovi iz commedije dell arte - Harlekin, Kolombina i čuveni Pantalone. Svi su skoro nosili tradicionalnu bautu. Casanova i dama slobodnog morala bilo je na tuce. Čitave porodice maskirane u veoma skupe i divne kostime činili su prizor bajkovitim.
Pošto sam bio na tajnom zadatku odmah sam kupio trorogu kapu, da se ne bih osećao strancem.

Ova proslava života i uživanja u kome se sakriva identit, otvara mogućnost običnim ljudima da postanu začarani. Oni su sada - sposobniji, lepši, jači, ponosniji, skloni intrigama i nedopustivim ludorijama. Kočnice popuštaju, lanci pucaju - ti si sada neko drugi.
Srećom da više nema hvatanja gusaka i lova na bika kojega su puštali medju ljude. Tada su muškarci na ljude bacali meso i jaja, a žene smrdljivu vodu.

Otvorio sam sledeći koverat.
Avionska karta sa otvorenom destinacijom i vremenom.
Ček i ceduljica.
Na ceduljuci je pisalo
- Uživaj. Zaslužio si. Firma

Da popizdiš i da se najsmeješ u istom trenu.
Glupani su mi priredili lepo iznenadjenje.
Ko bi rekao da će otkriti i deo svoje kreativne strane.


.

23 Comments:

Blogger yello said...

bas su divna ta imena mostova, posebno ovog u vezi s uzdasima.

3/24/2007 2:18 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Steta za guske.

3/25/2007 5:51 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Jesi hrko?

3/27/2007 2:07 p. m.  
Blogger KURATI MOJ SIRANO said...

A ne, spavao kao bebica.

.

3/27/2007 2:18 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Znaci, drecao si po noci? Ajme.

3/27/2007 2:20 p. m.  
Blogger KURATI MOJ SIRANO said...

Nikakav problem / zivim pored Zoo - možda se samo zeleni budu bunili

p.s. he he rospija

.

3/27/2007 2:30 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Nemoj da te rospija sad dofati.

3/27/2007 2:36 p. m.  
Blogger KURATI MOJ SIRANO said...

Nemoj dovoljno sam drečao celu noć


.

3/27/2007 2:40 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Ohrapavio si glasnice?

3/27/2007 2:42 p. m.  
Blogger yello said...

jaaao, pa kod tebe je bas romanticno leti kad opadne vazdusni pritisak pa pocnu da se sire miomirisi, milina i divota jedna!

3/27/2007 8:21 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Vraćaj se na posao!!!

3/28/2007 8:49 a. m.  
Blogger PeggySue said...

I smrdi li Venecija bas tako strasno kao sto svi pricaju?

3/29/2007 11:37 a. m.  
Blogger KURATI MOJ SIRANO said...

Pošto imam probleme sa sinusima - nisam ti ja neko merodavan.

Šalim se.
Smdrucka, ali meni lično više smrdi u centru Beča
Bezbroj kočija i isto toliko konja, koji moraju negde da ostave balegu. Čiste oni ali ipak nije neki miris.

.

3/29/2007 12:04 p. m.  
Blogger yello said...

kazu: u litri vode prokuvas 2 supene kasike morske soli i 1 kesicu sode bikarbone. kad se ohladi, usmrknes iz sake, a ono sto ti ode u grlo ispljunes. kazu i da je odvratno ali pda pomaze. drugi lek je da se inhaliras nad cajem od bosiljka.

3/29/2007 3:35 p. m.  
Blogger KURATI MOJ SIRANO said...

kažu: da kada pomeriš donju vilicu napred nećeš hrkati, ali moraš da naučiš da tako spavaš.

sada mi pade napamet daa bi bio odličan blog o narodnim verovanjima i običajima,
kao i o medicini i lečenju

recimo zvao bi se - "Kazao Mi Starac ..."


.

3/29/2007 3:47 p. m.  
Anonymous Anònim said...

KMS? Moram da priznam, geneza tog nadimka mi nije poznata.Mozda si onako iznebuha, kreacionisticki poceo da postojis kao KMS...

3/29/2007 4:06 p. m.  
Blogger yello said...

dobra ideja. evo uvrsti ova moja dva u svoje prve postove, starce.

3/29/2007 7:15 p. m.  
Blogger PeggySue said...

Jedno od najludjih verovanja sa kojima sam se ja srela, je kad je moj dragi, baš zbog sinusa, ušmrkivao samleveni divlji kesten. :)))
Kaže da mu je pomoglo :)

3/31/2007 12:22 p. m.  
Blogger PeggySue said...

L'autor ha eliminat aquest comentari.

3/31/2007 12:24 p. m.  
Blogger PeggySue said...

I moram najoštrije da protestujem zato što si opet dozvolio anonimno komentarisanje, posle svih muka koje sam ja prošla da napravim blog na blog-spotu :)

3/31/2007 12:26 p. m.  
Anonymous Anònim said...

za sinuse- u tiganj (suv, bez ulja) staviti šaku morske soli i zagrejati, pa staviti u maramicu i prisloniti na nos (što toplije to bolje).......... za veneciju- kupiti štipaljku za nos

3/31/2007 2:32 p. m.  
Anonymous Anònim said...

On i Njegovi putopisi...cccc

I?

4/02/2007 4:16 p. m.  
Blogger yello said...

blagis tebi, bas si se naputovao!

4/05/2007 8:45 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home