KURATI MOJ SIRANO

dimecres, d’abril 18, 2007

Život in Ja

Nisam morao da budem ekološki svestan, a da tokom svojih podvodnih avantura ne primetim tu zelenu napast.

Toliko zelenila na moru i pod vodom je činilo sve aktivnosti dosta otežanim - zato sam sa timom genetičara odlučio da dokučim odakle dolazi. Da dam svetu neko razumno rešenje. Bejah lud - posle shvatih.

Najčudnije je bilo da je bila najpribližnija tropskim algama, ali je opstajala i tokom hladnog zimskog perioda.

Karakteriše se brzim rastom na svim tipovima podloge, te svojim gustim kolonijama sprečava prodor svetlosti neophodne za sve ostale alge i tako izaziva njihovo nestajanje. Osim toga u vodu ispušta materije tipa alkaloida, koje izazivaju izumiranje i svih drugih organizama u okolini.

Krenuli smo sa uporedjivanjem svih poznatih algi ovoga sveta - da bi otkrili odakle potiče. Svi pokušaji uporedjivanja su bili bez uspeha. Na kraju je ostala još samo jedna epruveta sa uzorkom mogućeg porekla.

Genetski materijal se u potpunosti poklopio.

Ostali smo zgranuti.

Poklopila se sa Caulerpa taxifolia - algom koju je stvorio čovek.

Ovu algu su 60-tih godina u Zoo vrtu u Štutgardu stvorili da bi našli rastinje koje će moći da ulepšava i preživi uslove života u akvarijumima.
U Mediteran je dospela početkom 80-tih iz bazena u Okeanografskom institutu u Monaku, koji se prelivao, a nalazi se nadomak mora.

Tadašnji direktor instituta je bio Jean Michel Cousteau.

Bili smo zbunjeni, ali nismo dalje produbljivali ovu temu - već smo odlučili da nadjemo rešenje.

Jedino rešenje su predstavljali tropski puževi - Elysia subornata. Samo su oni mogli da se njom normalno hrane, ali pošto nisu prirodni stanovnici Mediterana - nismo našli rešenje.

Da ne bi došlo do zmija i mungosa i ostalih primera - pomislio sam tada da bih baš voleo da sam sve ovo na samom početku batalio.

Majko Zemljo - Oprosti!


* * *

Uvek sam pamtio neke sulude stvari:
- brojeve telefona
- brojeve tablica
- vrstu kola
- boju kola
- ...

Ovim redom sam ih zaboravljao - kada bih i poslednju stavku izbio iz glave - znao sam da je se više neću sećati.

Odlazile su nečujno - slike su ostajale - trebalo mi je vremena, da se mozak pomiri da ne prepoznaje u približnim oblicima (kola, registraciju, boje kose, hod, glas, smeh, zagrljene parove, naglo otvorena vrata, ...) dolazak imitacija.

Memorija je morala da se očisti - da bi se nova iluzija stvorila.

Zemljo Majko - Hvala Ti!

* * *


Zelenu napast ne možemo ostaviti na milost i nemilost puževima.

JEDRILIČARI - kad napuštate sidrište proverite vaša sidra i lance

RIBARI - proverite vaše mreže i koče

RONIOCI - pre svakog ronjenja proverite vaše torbe i opremu


.

7 Comments:

Anonymous Anònim said...

Zbunjuje me ova slika pa samo u nju piljim.

4/19/2007 2:46 p. m.  
Blogger KURATI MOJ SIRANO said...

Ima tu svašta da se vidi - samo ti pilji
I čuvaj nokte!


.

4/19/2007 2:55 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Zabole me oko od pustog buljenja, cak vidim dvoduplo! Ali zato nokti rastu i razvijaju se.

4/19/2007 3:05 p. m.  
Blogger yello said...

ma, majka je zakon

4/19/2007 3:34 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Tek sam sad skuzila da naslov nema veze sa losim slovenskim nego sa rasclanjenom imenicom!!

4/20/2007 12:16 p. m.  
Blogger KURATI MOJ SIRANO said...

x# Pametnice!

baš da vidim kako ćeš da shvatiš sledeći naslov


.

4/20/2007 12:18 p. m.  
Blogger Milica said...

[Majko mila! Blizanci ! ]
Dao duplo.

5/31/2022 12:03 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home