KURATI MOJ SIRANO

dimecres, de maig 09, 2007

Izvin'te me što psujem


Pošto u poslednje vreme imam
nešto manje komentara
odlučio sam da pišem o politici



Jovan Cvijić je još početkom prošlog veka, rekao - U Srba je strast prema politici, veća od strasti za vodjenjem ljubavi.

Ova zemlja je štura da podari velikog čoveka!
Zato takve ljude moramo da čuvamo i branimo.
Zato palanački mentalitet moramo - zaboraviti.

Blato.
Kalj.
Etiketiranje.
Smeštanje.
Ogovaranje.
Podcenjivanje.
Omalovažanje.

Sve lepe reči za one koji žele da protivnike diskredituju.

Banditi koji su prevažišli i Makjavelija, Luja XV, Atilu i kojekakve Šćepane.

Ljudi koji su iz ličnih interesa odlučili da vode druge.
Ljudi koji su odjednom poveli milione drugih.
Amateri i bukači.
Ološ.

Priznajem da me je nacionalizam pokrenuo početkom devedesetih, ali na tom samom početku, otac moga druga me je iznenada prosvetlio.
Gospodin iz stare beogradske porodice mi je pričao o svojim doživljajima tokom drugog svetskog rata.
- I tako KMS, kada krišom odslušam Radio London - sidjem i kupim nemačke dnevne novine.
- Kako to, čika Kosta? Zar ste čitali okupatorske novine?!
- Tako si mlad, a komunizam te je već zahvatio!? Šteta!
- ?
- Vidiš, saslušamo mi šta kažu Englezi, ali me interesuje šta kažu i Nemci - jer istina je uglavnom negde izmedju. Običan čovek mora da napravi - svoju sliku. I molim te bez navijačke politike.

Hajdmo navijači - udrite u drombulje i pevajte svoje jadne himne.
Bodrite svoje igrače - da naprave što bolji transfer.
Upravu napolje i koljite se sa protivničkim taborom - dok keš samo kaplje.

Zanosio sam se sa, beše Pišanom Revolucijom - dočekao iz Padinjaka kolonu koju oslobodi Velika Leka. Kada je završio - završio je.
Spavao sam na Terazijama.
Kada su me u školi pitali - Zar si morao tamo da spavaš?
Rekao sam - Nas nekoliko je bilo most za sledeće jutro.

Prodjoše godine i ja se nadjoh opet u nekoj revoluciji.
Tada je nekoliko nas, bližih pravoslavnoj opciji - otišlo u rivalsku stranku, vodjstva Protesta.
- A jel stvarno?! Oni vode tu celu stvar?
- Zar vam nije malo čudno što su svi u odboru njihovi članovi. Što vrbuju sve koji donesu priloge. Što su vam smestili na trgu.
- Pa, da. Ali nismo baš sigurni.
- Dovidjenja

Zajednički su uništili omladinu.
Zajednički su za dekadu ocrneli buntovničku snagu.
Zajednički su se umeškoljili.

Sve 68-aši!
Da li vi znate, za šta su se borili te famozne '68 u Jugi.

Borili su se - da se skinu beli mantili i da svi obuku plave.
Borili su se za pravi komunizam.

Onda su se '69 osvetili - i ugurali drogu u zemlju.
Bolje neka samo u svojim glavama prave lepše svetove.

Tada su vožnje i počele.

Nekada davno - voz kada stane, dodju krediti, organizuju se radne akcije i sve se sredi.
Ne tako davno - voz kada stane, skidali smo šine koje smo prešli i stavljali napred, samo da se krene.
Sada - voz kada stane, izadju napolje i ljuljaju ga, samo da mislimo da se krećemo.

Stojimo na koloseku prošlosti i čekamo da nas pregazi voz budućnosti.

Nećemo uspeti - dakle opstaćemo, reče bradonja.

Nekada se znalo kako se edukuje politički kadar.
Prvo pioniri, pa omladinci - za to vreme se uče škole, pa ako si dobar sa znanjem i moralno politički - ti dobiješ upravljačku ulogu u nekoj firmi. Prvo imaš deset ljudi, pa sto, pa hiljadu. Pa ako ti se sve kockice slože - povedeš onda sve u propast.
Sada pišonje i slinavci - psiholozi i dramaturzi - drmaju ovim brdima.

Gde ste miševi?!

Pokoreni smo u prošlom ratu - i red je da nas više okupiraju i postave svoju upravu.
Svoju - a ne naše petokolonaše.
Poturica uvek beše gori od Turčina.

I baš me nešto briga šta se menja i ko se glasa i ko se obara.
Samo me interesuje berza i moj profit.

DAjte mi bolje indekse - ja ću se za izlazak pobrinuti.

Hoću diktaturu!
Hoću jednog krivca!
Neću stoglavu aždaju!

Pošto sam nepopravljiv - i opet ću pevati slobodi - pa ako se seti neka i ona zapeva.

Odoše Turci i procvetaše.

Odoh i ja u svoj svet.


.

8 Comments:

Blogger yello said...

vidim, pomoglo ti to sto si pisao o politici! mislim, u veyi s komentarima, hihihi.


!

5/15/2007 3:47 p. m.  
Blogger imejl99 said...

legi ili prileg`o ?

jelo care ! :))

5/17/2007 8:56 a. m.  
Blogger PeggySue said...

Prvo da ti kažem da sam se od srca nasmejala tvom predlogu za moj odmor, popravio si mi raspoloženje. Druga stvar je da sam već 8. put na tvom blogu, a da nisam ostavila komentar, sve uredno pročitam i uvek me nešto spreči da ga napišem, videćemo da li će tako biti i ovaj put :)
A kao treće je komentar ovog posta, trudim se koliko god mogu da izbegavam politiku, jer su sav moj entuzijazam i nadu uspeli da unište, slažući svoja lažna obećanja, medjusobne uvrede i nepokolebive stavove, baš kao lego kockice u nakrivljenu kulu, čudovišnog izgleda koja bi trebala da se zove dobrobit Srbije. Prvo se dva dana svadjaju da postave Tomu za predsednika skupštine, onda se tri dana svadjaju da ga odatle skinu...kod nas se nisu susrela dva ovna na brvnu kod nas je to čitavo stado ovaca. Svidja mi se ovo što je rekao otac tvog druga, zaista je istina uvek na sredini i srednji put je jedini kojim se može doći do nje. Ako odgledam vesti na b92 posle toga obavezno sačekam i one na RTS-u i uvek se iznova iznenadim koliko ima beskrajnih varijacija da se jedna ista vest objavi i protumači.

5/17/2007 3:23 p. m.  
Blogger PeggySue said...

Mozda ti ovaj politicki post nije pomogao da dobijes vise komentara, ali pogledaj samo duzinu mog komentara :)

5/17/2007 3:26 p. m.  
Blogger KURATI MOJ SIRANO said...

Hvala Vam svima!

.

5/17/2007 3:29 p. m.  
Blogger yello said...

zvucis kao da se oprastas, ne daj boze!

5/17/2007 3:56 p. m.  
Anonymous Anònim said...

Lako je tebi da kažeš ovu poslednju rečenicu...eto, bio si u Torinu - mogo si i da ostaneš da ti je palo na pamet! Mada, postoje i neki drugi svetovi, o kojima ovi iz posta nemaju pojma... i bolje da tako i ostane.

5/18/2007 1:11 a. m.  
Blogger Milica said...

Teško pogodjen

6/03/2022 10:15 a. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Home